ВКУ КНТЕУ КНТЕУ

ВИЩЕ КОМЕРЦІЙНЕ УЧИЛИЩЕ

КИЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Афійчук Світлана Володимирівна

Освіта: вища,
магістр психології




Робота практичного психолога ВКУ КНТЕУ

Психологічний робота є невід’ємною частиною діяльності закладу та навчального процесу. В училищі систематично здійснюється психолого-педагогічний супровід практичним психологом відповідно до плану роботи практичного психолога рік. Засобами групової та індивідуальної діагностики, консультування учнів, батьків та класних керівників. Проводяться виховні групові та індивідуальні бесіди, лекції. Продіагностовано учнів першого курсу на предмет адаптації до навчання в училищі за допомогою методики «діагностика самооцінки психічних станів», що дає показники за 4-ма шкалами: тривожність, фрустрація, агресивність та ригідність. Високі показники за даними шкалами говорять про можливу дезадаптацію учнів. Та з кількості продіагностованих осіб лише 5 відсотків учнів показали можливі прояви дезадаптації, що є показником високого професіоналізму педагогічних працівників училища.

Проводиться вивчення міжособистісних взаємовідносин в групах шляхом проведення соціометрії з метою виявлення стосунків в учнівській групі (виявлення неформальних лідерів, учнів що виключаються та учнів що ігноруються). Діагностика проводиться за потребою або за запитом класного керівника. Також здійснюється вивчення способу поведінки учнів у конфліктних ситуаціях. Вивчається якою є домінантна модель поведінки учні при потраплянні в конфлікт, це – співпраця, компроміс, уникнення, пристосування чи конкуренція.

За результатами групової діагностики проводиться групове та індивідуальне консультування учнів та класних керівників. Надаються рекомендації класним керівникам щодо роботи з групою.

Здійснюються виховні бесіди з групами учнів училища за темами: «Управління власними емоціями», «Культура поведінки на заняттях та поза межами навчального закладу», «Культура міжособистісних відносин». Найчастіше тема обирається відповідно до ситуації в групі та запиту.

Проводиться індивідуальна діагностика та консультація за результатами діагностики дітей-сиріт з метою психологічного супроводу. Діти-сироти є особливою категорією в закладі і їм приділяється особлива увага, адже вони як ніхто потребують підтримки та розуміння.

Проводиться робота з учнями, що потребують особливої уваги. Це учні, які систематично порушують дисципліну підчас навчального процесу, запізнюються на заняття, прогулюють, палять. З цими учнями проводяться бесіди та лекції. За запитом класних керівників, батьків та адміністрації.

Також проводяться індивідуальні консультації з учнями за їхньою власною ініціативою. Надаються консультації батькам стосовно роботи з дітьми та їх виховання.

Здійснюється психологічна просвіта учнів та викладачів закладу:
 Виступ на школі молодого майстра з темою «Психологічний комфорт молодого майстра в педагогічному колективі».

Виступ у рамках декади молодого майстра

 Виступ на методичній секції викладачів у рамках теми «Проблеми психології» з доповіддю « Педагогічна праця та її психологічні особливості».
 Проводяться з учнями лекції,бесіди, дискусії на такі теми, як: «Управління власними емоціями», «Культура поведінки на заняттях та поза межами навчального закладу», «Культура міжособистісних відносин».
 Заняття з елементами тренінгу для учнів курсової підготовки: «Правила успішного працевлаштування. Як знайти роботу Вашої мрії.»

Заняття для учнів курсової підготовки

 Міні лекції для учнів першого курсу: «Хто такий психолог і з ким він працює». Дуже часто люди путають психолога з психіатром, тому метою таких лекцій і бесід є саме роз’яснення того, хто ж такий психолог і чим він займається.
 Заняття з учнями з елементами тренінгу «Розвиток толерантності». Метою цих занять є розвинути у учнів різних курсів толерантного ставлення до інших людей.

Заняття «Розвиток толерантного ставлення до людей різних соціальних категорій»

Здійснюються зв’язки з громадськістю :
 Участь з волонтерами училища у свічковій ході присвяченій всесвітньому дню боротьбу зі СНІДом. Учні нашого училища разом з учнями інших навчальних закладів запалили свічки та пом’янули хвилиною мовчання загиблих від цієї страшної недуги.
 Участь у фестивалі «Ти – мені, я – тобі, ми – світу» в рамках проекту « Я Вірю, я прагну, я буду!»
 Відвідування з волонтерами дитячого будинку «Берізка» з благодійною акцією. Учнівськими силами було зібрано велику кількість одноразових підгузків, засобів для прання та мила – тобто те, що є найнеобхіднішим в дитячому будинку. Також підготували невеличку ігрову програму для діток – водили хороводи, грались та малювали.
 Співпраця з товариством червоного хреста та участь з учнями у різноманітних акціях.

Запалені свічки в пам'ять про загинувших від СНІДу

Також практичний психолог співпрацює з соціальними центрами, представники яких приходять до закладу на запрошення та проводять лекції: Київський міський центр роботи з жінками – «Насилля в сім’ї», «Запобігання торгівлі людьми», «Культура статевих відносин»; Служба у справах дітей Деснянського району – «Про шкоду тютюнопаління та яку шкоду несе пивний алкоголізм»; Служба у справах неповнолітніх Дніпровського району – лекція старшим дільничним інспектором у справах неповнолітніх на тему «Правопорушення серед неповнолітніх», «Наркотичні речовини та їх дія на людину»; поліклініка №1 Деснянського району – бесіда гінеколога з дівчатами «Про статеві відносини, ризики абортів».

Відвідування дитячого будинку з благодійною акцією

Лекція «Про шкоду тютюнопаління та яку шкоду несе пивний алкоголізм»

Лекція на тему: «Запобігання торгівлі людьми»

Хочу зауважити що виховання учнів – це безперервний процес, активну участь в якому приймає психолог. Ситуація, що склалася в Україні, в освіті, потребує пошуку оптимальних шляхів розв’язання питань щодо виховання молоді в процесі позакласної роботи, уточнення соціальних і моральних орієнтирів, визначення пріоритетів.

Психологічний супровід є позаурочною діяльністю. А головна мета позаурочної роботи – створення умов для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей та учнівської молоді у вільний від навчання час, підготовка підлітків до життя в умовах сучасного соціального середовища.